[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: جلد 4، شماره 3 - ( سال چهارم شماره سوم پاییز 1394 ) ::
جلد 4 شماره 3 صفحات 244-255 برگشت به فهرست نسخه ها
کیفیت تدریس خلاق بر اساس تجربه دانشجویان پرستاری
سکینه محبی امین *، مهدی ربیعی
استادیار دانشگاه حکیم سبزواری
چکیده:   (2499 مشاهده)

 مقدمه: امروزه استادان دانشگاه ها می بایست از راهبردهای سنتی انتقال اطلاعات به سمت راهبردهای آموزشی جدید و خلاق حرکت نمایند. این مطالعه با هدف تبیین دیدگاه دانشجویان پرستاری درباره کیفیت تدریس خلاق انجام شده است.

روش: مطالعه حاضر به روش کیفی در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال تحصیلی 1392 انجام شد. جهت جمع آوری اطلاعات، از مصاحبه نیمه ساختار یافته استفاده گردید. با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند مشارکت کنندگان اصلی پژوهش (20 دانشجو) انتخاب شدند. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از روش کدگزاری منسوب به استراوس و کوربن استفاده شد. اعتبار یافته ها از طریق چک کردن اعضا، توصیف عمیق و تماس طولانی با محیط پژوهش تامین شد. 

یافته ها: یافته های این مطالعه نشان داد که سه مضمون اصلی در دیدگاه دانشجو درباره تدریس خلاق وجود دارد که شامل خصوصیات حرفه ای استاد در تدریس، ویژگی های دانشجو و شرایط آموزشی است.

بحث و نتیجه گیری: رشد حرفه ای استادان، ویژگی های دانشجویان و نیز شرایط آموزشی از جمله عواملی هستند که می توانند کیفیت تدریس خلاق را تعیین کنند. از این روبهبود شرایط رشد حرفه ای استادان و نیز در نظر گرفتن ویژگی های دانشجویان و همچنین توجه به شرایط آموزشی می تواند به ایجاد محیطی برای تدریس خلاق کمک کند.

واژه‌های کلیدی: تدریس خلاق، دانشجو، نظریه زمینه ای
متن کامل [PDF 447 kb]   (640 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۳/۷/۲۴ | پذیرش: ۱۳۹۴/۷/۱۸ | انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

mohebiamin S, rabiei M. Grounded theory of idea of the quality of teaching creative vision student Nursing and Human Sciences. J Qual Res Health Sci. 2015; 4 (3) :244-255
URL: http://jqr.kmu.ac.ir/article-1-430-fa.html
محبی امین سکینه، ربیعی مهدی. کیفیت تدریس خلاق بر اساس تجربه دانشجویان پرستاری. مجله تحقیقات کیفی در علوم سلامت. 1394; 4 (3) :244-255

URL: http://jqr.kmu.ac.ir/article-1-430-fa.html

جلد 4، شماره 3 - ( سال چهارم شماره سوم پاییز 1394 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله تحقیقات کیفی در علوم سلامت Journal of Qualitative Research in Health Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.054 seconds with 792 queries by yektaweb 3531