[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: جلد 10، شماره 2 - ( 8-1390 ) ::
جلد 10 شماره 2 صفحات 47-53 برگشت به فهرست نسخه ها
تاثیر آموزش کارگاهی مهارت های زندگی بر احساس، طرز تفکر و نحوه رفتار دانشجویان پرستاری بم
خانم معصومه رشیدی نژاد *، خانم سکینه میری، علی بهرام نژاد
مربی دانشگاه علوم پزشکی کرمان
چکیده:   (15350 مشاهده)
مقدمه: توانایی انجام رفتارهای سازگارانه و مثبت به گونه ای که فرد بتواند با چالش ها و ضرورت های زندگی روزمره کنار بیاید یکی از اصولی ترین اقداماتی است که دانشجویان باید در محیط دانشگاهی بیاموزند و آموزش مهارتهای زندگی می تواند کمکی برای رسیدن به این هدف باشد.
هدف: این مطالعه به منظور تعیین تاثیر آموزش مهارتهای زندگی بر احساس، طرز فکر و نحوه رفتار در موقعیت ها و زمان های مختلف در دانشجویان پرستاری بم انجام شده است.
روش: در یک مطالعه نیمه تجربی دو گروه 30 نفره از دانشجویان پرستاری که با استفاده از روش نمونه گیری غیر تصادفی انتخاب شدند، مورد بررسی قرار گرفتند. جهت جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه استاندارد شده هوش هیجانی(Bar – on)استفاده گردید. آموزش به شکل کارگاه پرسش و پاسخ و ایفای نقش توسط اساتید روانشناس انجام شد و اطلاعات مربوطه قبل، بعد از آموزش و دو ماه بعد از آموزش سنجیده شد. از آمار توصیفی و استنباطی برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده گردید.
نتایج: یافته ها نشان دادند که آموزش موجب تغییر در هوش هیجانی احساس، طرز فکر و نحوه رفتار افراد شد. تفاوت نمرات حاصله در گروه آزمون و کنترل معنی دار بود(p<0.05).
بحث و نتیجه گیری:. آموزش مهارتهای زندگی تاثیر مثبتی بر سطح احساس، طرز فکر و نحوه رفتار افراد جامعه خواهد داشت. مهارتهای زندگی مربوط به نحوه عمل و رفتارند و اگر بصورت عملی آموخته شوند می توانند با تغییر رفتار در تک تک افراد جامعه، باعث ارتقاء جامعه گردند
واژه‌های کلیدی: دانشجو، مهارتهای زندگی، احساس، طرز فکر و نحوه رفتار، آموزش مهارتهای زندگی
متن کامل [PDF 249 kb]   (2054 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۰/۸/۹
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

The effect of life skills education on emotional, think, behavior in situational and different times of Bam nursing school students. J Qual Res Health Sci. 2011; 10 (2) :47-53
URL: http://jqr.kmu.ac.ir/article-1-8-fa.html
رشیدی نژاد معصومه، میری سکینه، بهرام نژاد علی. تاثیر آموزش کارگاهی مهارت های زندگی بر احساس، طرز تفکر و نحوه رفتار دانشجویان پرستاری بم. مجله تحقیقات کیفی در علوم سلامت. 1390; 10 (2) :47-53

URL: http://jqr.kmu.ac.ir/article-1-8-fa.html

جلد 10، شماره 2 - ( 8-1390 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله تحقیقات کیفی در علوم سلامت Journal of Qualitative Research in Health Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.053 seconds with 795 queries by yektaweb 3531