[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: جلد 2، شماره 2 - ( 4-1392 ) ::
جلد 2 شماره 2 صفحات 173-183 برگشت به فهرست نسخه ها
ماموگرافی از دیدگاه زنان روستایی شهرستان بجنورد: پژوهش کیفی جهت طراحی مداخله مبتنی بر بازاریابی اجتماعی
اقا هادی نیستانی* ، آقای علی وفایی نجار، آقای حسین ابراهیمی پور، آقای محسن شمس، آقای حبیب اله اسماعیلی، آقای نادر نیک پرست، خانم ملیحه نصرتی
دانشجو دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی
چکیده:   (17151 مشاهده)
مقدمه: سرطان پستان شایع ترین علت منجر مرگ در زنان است. با تشخیص زودرس و درمان این بیماری، می توان میزان بقای بیماران را افزایش داد. ماموگرافی یکی از موثرترین روش ها در تشخیص سرطان پستان در مراحل اولیه است. هدف از اجرای این مطالعه کیفی بررسی دیدگاه زنان روستایی شهرستان بجنورد در مورد ماموگرافی جهت طراحی مداخله مبتنی بر بازاریابی اجتماعی بود.  روش کار :در این پژوهش کیفی، که داده های آن با روش بحث گروهی متمرکز گردآوری شد، 46 نفر از زنان روستایی واجد شرایط دو روستای مورد و شاهدمشارکت داشتند . بحث ها ضبط و پیاده سازی شده و به روش تحلیل محتوای Banner و با استفاده از نرم افزار Atlas.ti مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج : پنچ مفهوم اصل اصلی شامل نقش ماموگرافی در سلامت زنان، موانع عدم انجام ماموگرافی، راهکارهای افزایش انجام ماموگرافی، مکان و کانال های مناسب برای ارتباط با زنان روستایی و انتقال محصولات و خدمات به آنها و افراد تاثیر گذار بر رفتار زنان روستایی شناسایی شد. نتیجه گیری : مداخله مبتنی بر الگوی بازاریابی می تواند بر افزایش میزان ماموگرافی موثر باشد.
واژه‌های کلیدی: سرطان پستان، ماموگرافی، مطالعه کیفی، بازاریابی اجتماعی، زنان روستایی
متن کامل [PDF 172 kb]   (2008 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۱/۵/۶ | پذیرش: ۱۳۹۲/۷/۱۳ | انتشار: ۱۳۹۲/۷/۱۳
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

neyestani H, Vafaee- Najar A, Ebrahimipour H, Shams M, Esmaeili H, Nikparast N et al . Mammography in Rural Areas of Iran: A Qualitative Study for Designing a Social Marketing Intervention. J Qual Res Health Sci. 2013; 2 (2) :173-183
URL: http://jqr.kmu.ac.ir/article-1-112-fa.html

نیستانی هادی، وفایی نجار علی، ابراهیمی پور حسین، شمس محسن، اسماعیلی حبیب اله، نیک پرست نادر و همکاران.. ماموگرافی از دیدگاه زنان روستایی شهرستان بجنورد: پژوهش کیفی جهت طراحی مداخله مبتنی بر بازاریابی اجتماعی. مجله تحقیقات کیفی در علوم سلامت. 1392; 2 (2) :173-183

URL: http://jqr.kmu.ac.ir/article-1-112-fa.html



جلد 2، شماره 2 - ( 4-1392 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله تحقیقات کیفی در علوم سلامت Journal of Qualitative Research in Health Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.09 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3752